خلاصه تقویم اقتصادی امروز

📆 خلاصه تقویم اقتصادی امروز
🔆 دوشنبه ۰۱ ژوئن ۲۰۲۰

⚫️ ـ تعطیلی 🇩🇪 تعطیلی بانکی
⚫️ ـ تعطیلی 🇨🇭 تعطیلی بانکی
⚫️ ـ تعطیلی 🇬🇸 تعطیلی بانکی نیوزیلند
🔸 ـ ۰۳:۰۰ AUD 🇵🇳 شاخص تولیدی AIG
🔸 ـ ۰۴:۲۰ JPY 🇯🇵 شاخص مخارج سرمایه گذاری بخش خصوصی
🔴 ـ ۰۶:۱۵ CNY 🇨🇳 شاخص PMI بخش تولیدی چین
🔸 ـ ۱۰:۳۰ GBP 🇬🇧 شاخص بهای مسکن در کل کشور
🔴 ـ ۱۲:۲۵ EUR 🇩🇪 شاخص PMI بخش تولیدی آلمان
🔸 ـ ۱۲:۳۰ EUR 🇪🇺 گزارش PMI بخش تولیدی
🔴 ـ ۱۳:۰۰ GBP 🇬🇧 گزارش PMI بخش تولیدی
🔸 ـ ۱۸:۱۵ USD 🇺🇸 گزارش PMI بخش تولیدی
🔸 ـ ۱۸:۳۰ USD 🇺🇸 گزارش اشتغال بخش تولیدی
🔴 ـ ۱۸:۳۰ USD 🇺🇸 شاخص PMI بخش تولیدی

🔹 تهدیدات ترامپ علیه چین در عمل خیلی هم شدید نبوده‌اند. به همین دلیل شاهد رشد شاخص‌های سهام آسیایی هستیم. دلار آمریکا تضعیف شده و شاخص سهام هنگ‌کنگ که هفته گذشته تحت فشار فروش قرار داشت، بیش از ۳ درصد رشد کرده است. سایر بازارهای سهام منطقه‌ای آسیا هم مثبت هستند. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم توانسته‌اند افت‌های اولیه را جبران کنند. امروز به دلیل تعطیلی برخی از بازارهای اروپایی، شاهد کاهش حجم معاملات خواهیم بود.

🔹 تشدید تنش‌ها میان چین و آمریکا سرمایه‌گذاران را نگران کرده بود که شاید روند رشد بازارهای سهام جهانی را مختل کند. با این‌که روز جمعه رئیس‌جمهور آمریکا دوباره چین را تهدید کرد، اما تهدیدات ترامپ در کل مبهم بودند. در واقع بازار انتظار داشت که دولت آمریکا اقدامات مشخص و سختی را علیه چین انجام دهد. اما این اتفاق نیفتاد. تحلیلگران بر این باورند که تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه چین و هنگ‌کنگ بیشتر جنبه نمادین خواهند داشت و شاید اصلاً بخش مالی هنگ‌کنگ آسیبی نبیند.

گزارش نیمروزی بازار های جهانی
👇👇👇
🔹 بازارهای سهام به ناآرامی‌ها در آمریکا و شیوع موج دوم ویروس کرونا توجهی ندارند. شاخص‌های سهام اروپا و آتی آمریکا رشد کرده‌اند. تقاضا برای دارایی‌های امن مثل دلار و اوراق خزانه‌داری آمریکا کاهش یافته است. جریانات ریسک‌پذیری خوبی را در بازارهای مالی شاهد هستیم.

🔹 رشد سهام شرکت‌های معدنی و مسافرتی از شاخص سهام Stoxx Europe 600 حمایت کرده‌اند. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم از بازگشایی مثبت بورس سهام نیویورک حکایت دارند. در آسیا هم جریانات ریسک‌پذیری را شاهد بودیم. تقاضا برای دلار آمریکا کاهش یافته و شاخص دلار به پایین‌ترین سطح از ماه مارس سقوط کرده است. تغییرات شاخص دلار بهترین شاخص برای ارزیابی جریانات ریسکی است. افت شاخص دلار نشان می‌دهد که تقاضا برای نقدینگی در میان سرمایه‌گذاران کاهش یافته است.

🔹 در آسیا حتی بازار سهام هنگ‌کنگ هم مثبت بود. هر چند که ترامپ دولت چین را به دلیل وضع قوانین امنیتی جدید در هنگ‌کنگ تهدید کرده، اما از نظر بازار اقدامات و تهدیدات ترامپ خیلی هم جدی و نگران کننده نیستند. سرمایه‌گذاران هفته معاملاتی جدید را با خوش‌بینی نسبت به بهبود اقتصاد جهانی شروع کرده‌اند. آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اکثر اقتصادهای بزرگ دنیا کاهش یافته است.

🔸در ایتالیا:
🔹شاخص مدیران خرید بخش تولید از رقم ۳۱٫۱ در ماه آوریل به رقم ۴۵٫۴ در ماه مه رسید. پیش بینی می شد رقم ۳۷٫۰ برای ماه مه اعلام شود.

🔸در فرانسه:
🔹شاخص مدیران خرید بخش تولید از رقم ۳۱٫۵ در ماه آوریل به رقم ۴۰٫۶ در ماه مه رسید. پیش بینی می شد رقم ۴۰٫۳ برای ماه مه اعلام شود.

🔸در آلمان:
🔹شاخص مدیران خرید بخش تولید از رقم ۳۴٫۵ در ماه آوریل به رقم ۳۶٫۶ در ماه مه رسید. پیش بینی می شد رقم ۳۶٫۸ برای ماه مه اعلام شود.

🎯تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز
۱⃣در شرایطی که امروز برای تعیین زمان نشست پیش روی اوپک پلاس تصمیم گیری می شود ، پیش بینی ها نشان می دهد که زمان نشست زودتر از موعد مقرر در روز ۴ ژوئن خواهد بود. در همین شرایط قیمت شاخص نفت برنت سطح مقاومتی ۳۷٫۱۰ دلاری را شکسته و در صورت تثبیت قیمت بالای سطح مقاومتی، احتمال صعود قیمت در میان مدت افزایش خواهد یافت. در حال حاضر با توجه به خوش بینی ها به افزایش تقاضای صنعتی و کاهش در عرضه نفت احتمال صعود و افزایش قیمت نفت خام در میان مدت افزایش داشته است.
۲⃣امروز شاخص های ماهانه مدیران خرید کشورهای بزرگ اروپایی مانند آلمان، فرانسه و اسپانیا اعلام شد، که مطابق با انتظارها با افزایش همراه بود و در برابری یورو به دلار هم با ادامه افزایش تقاضا برای یورو و حرکت میان مدت صعودی، قیمت به مقاومت ماژور ۱٫۱۱۴۸ رسیده و واکنش قیمت نسبت به این سطح تعیین کننده است. این دومین بار در چند روز اخیر است که قیمت این سطح را تست می کند و احتمال اول در میان مدت عبور از این محدوده است، که در این صورت احتمال صعود قیمت در میان مدت افزایش خواهد یافت، اما در کوتاه مدت احتمال اول واکنش نزولی و اصلاح قیمت در این محدوده است. امروز بانک های بسیاری از کشورهای اروپایی تعطیل است و این موضوع می تواند بر دامنه نوسانات قیمت تاثیرگذار باشد.
۳⃣با وجود آنکه سطح تنش ها میان آمریکا و چین افزایش یافته است و دونالد ترامپ هم تهدیداتی را برای ادامه روابط و تجارت با چین د اشته است ، اما این موضوع جدیدی نبود و معامله گران بازار را چندان نگران نکرد و همچنان تقاضا در بازارهای مالی و سهام صعودی است و شاخص داوجونز نیز پس از یک اصلاح کوتاه مدت به موج صعودی بازگشته و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه روند صعودی خواهد بود.
۴⃣در بازار طلا ، قیمت محدوده های میان مدت مقاومتی شامل ابر کومو و میانگین های تایم فریم چهارساعته را با اعتبار شکسته و احتمال صعود قیمت در کوتاه مدت و میان مدت افزایش یافته است. سطوح مقاومتی ۱۷۵۴ و ۱۷۶۵ دلاری در برابر صعود قیمت قرار دارند.
۵⃣در برابری دلار آمریکا به دلار کانادا، افزایش قیمت نفت خام در افزایش تقاضا برای دلار کانادا تاثیرگذار بوده و قیمت در ادامه روند نزولی به محدوده حمایتی تغییر قطب یافته ۱٫۳۶۶۴ رسیده و واکنش قیمت نسبت به این محدوده با اهمیت خواهد بود. احتمال اول در میان مدت، عبور از این محدوده و ادامه روند نزولی خواهد بود.
۶⃣در برابری دلار استرالیا به دلار آمریکا و در آستانه نشست شورای سیاستگذاری پولی رزرو بانک استرالیا، قیمت از محدوده مقاومتی ۰٫۶۶۷۰ با اعتبار عبور کرده و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه روند صعودی خواهد بود.
۷⃣در برابری پوند به دلار ، قیمت پس از لمس کف کانال صعودی میان مدت ، به موج صعودی بازگشته و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه روند صعودی خواهد بود. امروز شاخص ماهانه مدیران خرید بخش تولید بریتانیا اعلام می شود، که پیش بینی ها نشان می دهد با افزایش همراه خواهد بود و معامله گران پوند با امیدواری تقاضا را افزایش داده اند. از طرفی تقاضا برای دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی بدلیل افزایش خوش بینی ها و ریسک پذیری بیشتر، کاهش داشته است.

دولت چین در حال خروج از مرحله اول توافق تجاری با آمریکاست

🔹 به گزارش بلومبرگ از منابع آگاه، دولت چین از شرکت‌های کشاورزی استانی خواسته تا خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کنند. تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر قانون امنیتی هنگ‌کنگ به روابط تجاری این دو کشور هم سرایت کرده است. خرید محصولات کشاورزی آمریکایی توسط چینی‌ها بخشی از توافق اولیه تجاری آمریکا و چین بود.

شایعه: روسیه و عربستان با تمدید برنامه کاهش تولید نفت موافقت کرده اند

🔹 به گزارش رویترز، ظاهراً اوپک (OPEC) و روسیه فاصله کمی با تمدید توافق کاهش سطح تولید نفت خام دارند. ظاهراً قرار است قرارداد توافق کاهش سطح تولید نفت خام اوپک پلاس (OPEC+) به مدت یک تا دو ماه تمدید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code