تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز

🎯تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز

۱⃣امروز شاخص های مدیران خرید بخش های خدمات در کشورهای اروپایی اعلام شده است، که باز هم کاهش بیش از انتظاری را بویژه در ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا نشان می دهد ، این موضوع در کنار اخبار دیروز مبنی بر رد شدن برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا توسط دادگاه آلمان موجب شده که تقاضا برای یورو در بازار کاهش یابد. در حال حاضر قیمت در یک موج نزولی به محدوده PRZ حاصل از خط پایین چنگال اندروز و حمایت ماژور ۱٫۰۷۶۸ نزدیک شده است و واکنش قیمت نسبت به این محدوده با اهمیت خواهد بود. هر چند احتمال اول در میان مدت ادامه روند نزولی است، اما اخبار امروز ، فردا و جمعه از شاخص های اشتغال و بیکاری آمریکا نیز می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد. امروز شاخص اشتغال بخش خصوصی آمریکا اعلام می شود و پیش بینی ها نشان می دهد که بیش از ۲۰ میلیون فرصت شغلی در بخش خصوصی تحت تاثیر بحران اخیر از بین رفته است و فردا آمار جدید مطالبه گران هفتگی بیمه بیکاری آمریکا اعلام می شود، که پیش بینی ها نشان می دهد پس از آنکه بیش از ۳۰ میلیون تقاضای بیمه بیکاری در ماه گذشته امضا شد، هفته قبل نیز بیش از ۳ میلیون نفر دیگر فرم های تقاضای بیمه بیکاری را امضا کرده و تحویل داده باشند.

۲⃣در برابری پوند به دلار ، با توجه به آمار بهتر از انتظار از شاخص مدیران خرید بخش های خدمات و ساخت و ساز در آمریکا و آمار امروز بریتانیا از شاخص مدیران خرید بخش ساخت و ساز که بسیار کمتر از انتظار ها بود، تقاضا برای پوند در برابر دلار کاهش داشته است و قیمت در شرایط نزولی در حرکت است و احتمال اول ادامه روند نزولی در کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود. بنظر می رسد عزم دولت آمریکا برای بازگشایی کسب و کار جدی است و این موضوع می تواند تقاضا برای دلار را در برابر ارزهای یورو و پوند افزایش دهد.
۳⃣در بازار سهام و بورس همچنان شرایط مبهم و متناقض است. از طرفی دولت آمریکا و شخص ترامپ بر بازگشایی کسب و کار ها تاکید دارند و در چین نیز بسیاری از صنایع و بازار ها با قدرت شروع به کار کرده اند، ضمن اینکه بسته های حمایتی از آمریکا، چین و ژاپن برای حمایت از کسب و کارها اجرایی شده است و از طرف دیگر صورت های مالی فصلی بسیاری از شرکت ها بزرگ امیدواری ها را کاهش داده ، دادگاه آلمان با برنامه تسهیلی و خرید اوراق قرضه اروپا مخالفت کرده و موسسات و بانک هایی نظیر گلدمن ساکس پیش بینی کرده اند که بحران اخیر حداقل می تواند تولید ناخالص جهان را بیش از ۱۶ درصد کاهش دهد. این تناقض ها موجب شده که شاخص های بورسی در یک محدوده کم دامنه در نوسان باشند و سطح بالایی از ریسک پذیری در بازار ایجاد نشود. در شاخص داوجونز تقاضا در کوتاه مدت افزایش داشته است، اما در میان مدت ، شاخص روند مشخصی ندارد.
۴⃣در بازار نفت ، قیمت شاخص نفت برنت ، در ادامه موج صعودی دو سطح مقاومتی میانگین ۳۴ روزه و مقاومت روانی ۳۰ دلار برای هر بشکه را شکسته و احتمال اول در کوتاه مدت ادامه روند صعودی خواهد بود. در میان مدت تمایل به صعود تا حدی افزایش یافته، اما همچنان نمی توان از نظر بنیادی گفت که احتمال صعود میان مدت بیشتر است. امروز شاخص تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند قیمت تاثیرگذار باشد. پیش بینی می شود برای پانزدهمین هفته پیاپی ، این شاخص نشان دهنده افزایش ذخایر نفت خام بمیزان بیش از ۷٫۵ میلیون بشکه باشد.
۵⃣در بازار طلا ، قیمت در محدوده ۱۷۰۰ دلار برای هر اونس ، رنج شده است و نتوانسته با اعتبار از الگوی رنج مثلث متقارن میان مدت خارج شود. در کوتاه مدت احتمال اصلاح و نزول بیشتر وجود دارد، اما در میان مدت واکنش قیمت نسبت به سطح ۱۷۰۰ دلاری و همچنین خطوط بالا و پایین الگو با اهمیت است و همچنان احتمال اول ادامه روند صعودی در میان مدت خواهد بود. ضمن اینکه این هفته شاخص های اشتغال و بیکاری آمریکا از جمله NFP اعلام می شود، که با توجه به پیش بینی کاهش بیش از ۲۱ میلیون فرصت شغلی میتواند بر روند قیمت طلا نیز تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code